org baik akan klik klik!!!

Sunday, February 6, 2011

perasaan wanita aku.

ungkapan perasaan seorang wanita. saya hanyalah seorang wanita biasa yang memiliki cita cita yang sangat sedrhana.

kelak saya hanya ingin menjadi seorang isteri yang solehah dan menjadi seorang ibu yang terbaik kepada anak anak saya. kerana itu adalah pangkat yang tertinggi yang saya harapkan di dunia ini. satu hal yang saya ingin kan. saya ngin menikah. menyempurnakan ibadah. membina sebuah rumah tangga. menjadi seorang wanita sejati. sebuah keingnan yang lumrah bagi setiap wanita yang mulai berganjak dewasa.


*jodoh*..
satu kata itu selalu menjadi bahagian penting dalam ikatan pernikahan. saya sudah menemukan pria dewasa yang matang. saya mula menyukai nya dan menyayangi nya. saya menilai nya. bukan dari sebanyak apa harta yang dimilikinya. pakaian apa yang dikenekannya. dan apa latar belakang keluarganya. ini pun bukan tentang siapa dirinya dulu. seperti apa kehidupannya dulu. kebohongan apa yang diciptakannya dulu. keburukan apa yang pernah dilakukannya dulu. kesalahan apa yang pernah di buatnya dulu. saya menyadari bahawa semua ini adalah tentang indah nya ketulusan, kesabaran dan keikhlasan. saya menilainya dari sebesar apa keinginannya untuk menjadi seorang manusia yang terus berusaha untuk menjadi manusia yang lebih baik dan terus berada dekat dengan khaliknya.

saya memohon dengan keangkuhan saya,sesungguh nya saya malu. terlalu banyak permintaan yang saya ajukan kepada mu ya ALLAH. namun saya merasa bahawa diri ini hanyalah manusia biasa yang selalu menginginkan sesuatu yang lebih. ya ALLAH tolonglah ciptakan pasangan yang terbaik untuk saya dimata mu, jadikan dia jodoh saya. untuk dunia... dan akhirat. apakah saya benar benar memahaminya, menyayanginya, mencintainya dan memilikinya dengan tulus.? hanya engkau yang tahu... dalam doa... semoga ini bukan cinta yang dipaksa dan bukan kasih hati yang terbagi.

semua ini semata mata hanyalah ungkapan saya sebagai seorang wanita.
:) lala~

No comments: