org baik akan klik klik!!!

Sunday, December 4, 2011

salam and hi.
tulisan blog hari ini khas untuk dia yang dulu pernah sama sama berjuang bersama aku~
hari ini, akuh terase sgt tersentap dengan sesuatu. sedih. keciwa dan terkejut. maafkan aku. andai bicara aku kali ini akan memberi kesan yang buruk untuk kita pada masa mendatang. tapi ap yang aku bicarakan ini semua dari hati aku.
ikhlas.

dulu pertama kali kw menitiskam air mate didpan aku didepan bilik jkm. aku masih igt. saat mula mula kita knal, mula mula menjadi rapat. kw keciwa dengan sikap budak kelab feverat kw yang sosial. yang laki dan perempuan tiada batas. aku meredakan kw, aku menenang kw memberi semangat kpd kw. "kw bole ubah semua nie.kw bole betulkan semua nie. tuhan nk uji kw supaya kw jd contoh dlm organisasi tu. kuat wei "

semenjak itu kw menjadi rapat dengan aku. menjadi teman ketika senang susah aku. menjadi ubat tika sihat sakit ku. menjadi penghibur tika sedih duka ku. bersama aku gelak tawa. kw lah sahabat aku. dulu semua benda kita buat bersama. sanggup berhabis duit bersama, berhabis masa bersama, kdg kdg terase jgk kalau g shoping ngn kw, sbb byk beli brg kw, tyme aku nk tgk barng ak kw mcm bosan~ tyme yg paling aku igt tyme pesta konvo. yg tyme ak na plih jam uh. fuhh smpai akuh tpaksa amek je jam uh even ak ta ske. nmpak kw rushing semacam je an. ok la ok la. pg la beli semua brg kw. mmg aku g sane nk teman kw shopim je pun~ tapi sumpah aku ta kesa der. demi allah. sbb serius aku ckp, aku ta rase susah ak ta rase payah aku ta rase membebankan pom kalu berkoban untk kw, sumpah, ntah nape. skrg aku bru hairan knp mcm tu. ak ta kesa kalu ak susah sbb kw, kalu aku mati sbb kw po ak ta kesa maybe. sbb dulu ak ikhlas anggap kw sahabat aku dunia akhirat. yang dapat bantu aku segalanya yang dapat bimbing ak terima ak seadanya. ihklas aku ckp aku syg kw sgt~

sekarang,, semuanya berbeza, terlalu berbeza. bukan aku tdak igin terima alasan kesibukan mu. tapi terlalu bodoh bg aku jika aku terlalu pcaya alasanmu itu~ kdg kdg ade jgk yang bertanyakan diri mu pada ak, knp aku dn kw da makin jauh. ade ap yang tak kene. knp kw ta turun. mcm dulu-dulu. lepak bersame. mkn bersame. hey dulu kw makan pun di bilik ak. skrg da ta sudi ea? kotor? jijik? busuk ? penuh ngn dosa bilik aku kn?? ak perasan smua ni. terlalu pantas ia berlaku.

kakak ak perna cakap:

ALLAH AKAN UJI DENGAN APA YANG KITA CAKAP"

. mungkin Allah nk uji ak setelah aku kate mcm mcm prihal nie. tapi aku tak sedar. ak terbabas. mungkin allah jgk nak uji kw samaada kw kuat ke nk betulkan semua ni. kw sabar dan tabah tak nk bantu aku ubah semua ni.aku sahabat kw. kw sanggup tak na tgk aku hanyut mcm nie~ ini semua uujian bg kw, mgkin jua ujian bg aku... aku percaya pasti kw jelek dgn kata kata alim ak. yang ta layak ckp sal agame. yang tak layak dipandang mulia.

tapi setelah aku terbabas. setelah aku leka. lalai. terpesong dr landas. kau jauhi aku. kau tinggal aku terkapai kapai bergelumang dengan dosa. kw biar kn aku terus bermandi dengan dosa. kw tak perna dtg dn cuba nasihati aku. cuba tegur ak. ak tak sngka kita da mcm putus sahabat. dn aku pcaya. seyakin nya aku percaya semua ni berlaku kerana perubahan aku. aku terima. sbb kw hanya berteman kn org yang menuju jannah. kw hanya igin berjuang bersama org yang sentiasa hiasi peribadi yang bimbing jiwa demi ya Rabbi. pastilah bukan aku yang hari hari mencari neraka durjana. mmg selayak nye aku ditinggalkan dibiarkan disisihkan dr golongan seperti kw.

terima kasih atas penyataan yang kemas yang akhirnya meleraikan tandatanya aku sebelum ini. penyataan yang akhirnya menyelesaikan kekusutan kepale aku. aku pasti ini jawapan nye. kw dan aku ternyate berbeza. dan aku pasti ini keputusan kw. membiarkan aku terus hanyut menjilat api neraka~ tapi bukan ini yang aku harapkan. sanggup kw buat ak mcm ni sbb kesalahan ak. snggup kw buat ak mcm ni sbb kekilafan aku. sbb dosa ak. ak perlukan sahabt yang dapat betulkan ak. tapi tade pun yang dtg tolong.

tahniah jua pada kw yang berjaya seiringn dgn kerja dan amal. SENTIASA BERSEMANGAT UNTUK BERUSAHA MENINGKATKAN BERAT BADAN DAN SENTIASA ISTIQAMAH MENAMBAH PAHALA. direcly propotional~ tahniah dan semoga ini adalah jalan jannah buat mu sahabat~

*thanks sbb tlg bwak ak ke klinik tyme aku sakit hari tu. maaf sbb menyusahkan kw. i.Allah lpas ni nordiana asri pasti tdak akn menyusahkan mu lagi~ pasti seyakinnya. *
maafkan aku. satu yang aku pasti aku sayang dan akn terus sayang kw~ thanks fr being part of me fr awhile. manything we had create n it would never erase. u n me is always in memory.


:')
ily. bye.

1 comment:

Arnab Jambu said...

this really touch my heart...even I just know the surface of the story...

:(