org baik akan klik klik!!!

Thursday, August 9, 2012

exciting terlobaihh !

hai. assalamualaikum. *tgn lambai2. muka terkipul kipul. mata kelip2 ^^

hee. skrg ini, detik ini, tika ini, tepat jam 7:58 pm. aku baru sahaja usai mengemas dapur. now i am waiting my turn nak mandi.

oke, since tgah free ni, just na share one thing that make meeee sooooooo excited gilak nak mati . oke.

fr today break fast aku masak ikan patin masak tempoyak. n lpas makan, makan , makan, at the end my uncle cakap, "ikan patin ni tgalkn satu ketul bhagian perut" . than ak pg tgk kat periuk, tngal satu ketul lagi. tu pun bahagian kpala ikan. ohh. what ? seketul left ?? ommo.. happy nye. smua org makn ikan tempoyak air tgn ku ? than mama suh smpan untk toki sbb dia yg bli ikan tu.

then aku tdgr la keluhan uncle aku. "allah, tk puas jgak la mkn ikan patin arini" pheww.

so what make me sooo much exciting is, bla org ta rase puas mkn masakn kita, bla org rase sronok nikmat mkn masakn kita, bla org berebut rebut tak cukup dgn masakn kita. i noe this is just nothing. but as a beginner mcm ak, aku happy ! ak happy bila ak masak, org suka mkn. ak happy bla ak masak, orang suka. aku sgt sgt sgt happy ba ak masak, habis licin ! aku tak mkn pun tak ape . kepuasan yang teramatt . alhamdulillah.

n another one aku masak kulat masak kunyit. yg ni sdih sikit sbb ayahchik supposely suka. but sbb lori garam tebalik dalam masakn ak :( masin. maybe aku ni pemasin org nya.

mama pula masak sarak lada. yg ni taley lawan. otai masuk dapur. perghh, ayahchik kasi 10/10 ! haha. nvermind. mama duk dapur da berpuluh tahum kot.

haha. anyway, fr this feeling maybe make certain people annoy with me. but believe me, ap yang aku rase ni smua org rase sbnarnya. when people do appreciate ur work. its much much more exciting . :)

*p/s : yg pnting slalu selawat keatas nabi setiap kali nak basuh ap ap bahan yg nak di masak. !

love. lala :)

No comments: